Sep 18, 2010

I'm crying because I'm happy

Assalamualaikum dear friends and readers.

I am crying right now. I just can't stop the tears from coming out and annoyingly making my nose watery. Yes, I am crying while I'm smiling so much and this also makes me want to hug them, to hug you.

Just now, I've updated my main blog on my quest to conceive. And automatically the blog update appeared in my facebook wall. Some friends wrote beautiful words and du'a for us, husband and me. Those words really get into my heart and the water dam just broke and makes me cry.

I feel so loved, so cared about. I know they are consoling me, motivating me and encouraging me. Waiting for nearly 9 years to conceive is really challenging. Hurtful words from people who don't understand ,these days always make me cry. I don't get angry anymore. I'm so used to those kind of attitude.

But I'm not quite used to wonderful words, kind words that support me. I just want to cry more.

Thank you. Thank you to all of you.

10 comments:

Aabida said...

Lovely blog mashallah and may Allah bless you with healthy, righteous children who aid you and your husband straight to Jannah. AMEEN

The du'a of Zakariyya (Zakariah), 'alayhis-salaam, which he made in his old age while his wife was without child but Allah, swt, answered his call and gave him Yahyah (John), 'alayhis-salaam.

The Noble Qur'an Al-'Imran 3:38

"Rabbi hab li min ladunka dhurriyyatan tayyibatan innaka samee' al-du'aa' "

..."O my Lord! Grant me from You, a good offspring. You are indeed the All-Hearer of invocation."

ellen557 said...

May Allah subhana wa ta'ala always keep you and your husband safe and may He expand your already beautiful family with a child inshaAllah. Ya Rabbi, may you both have a life filled the sound of your children's laughter! Ameen <3

Hijab Chic said...

Salam alaikum wa rahmatullah wa barakatuhu,
may Allah subhanahu wa ta'ala bless you and your husband with a healthy child inshaAllah, Amiin! :)

Azura Iznil said...

Salam Kak Chik,

Saya tunggu 5 tahun. Macam2 org ckp. Alhamdulillah kini kami punya anak yang sihat dan cerdik. Sekarang, after 5 years, again...orang tanya soalan lebih kurang sama...bila nak dapat no 2. Sabar aje lah.

Doakan Kak Chik peroleh anak yang sihat. InsyaAllah.

Hajah Zainab bt Abdullah said...

salam kak chik,

Alhamdulillah...Alhamdulillah...
Alhamdulillah...mama tumpang gembira dengan berita ini. mama amat faham dengan perasaan kak chik...sementelah dua org anak mama yg telah 7 tahun kahwin masih belum dikurniakan cahaya mata...tapi mama tak pernah bertanya itu-ini kepada mereka...mama tahu jauh di sudut hati mereka juga kepinginkan kehadiran cahaya mata untuk menyerikan rumahtangga yang dibina. dan bulan ramadhan yang lalu semasa mama menunai umrah , mama mendapat berita gembira iaitu anak mama yang kedua telah pun disahkan mengandung...mama amat bersyukur kepada Allah SWT kerana memakbulkan doa2 kami...dan mudah2an mama doakan anak yang pertama mama pula akan dikurniakan cahayamata juga.

kak chik, mama gembira sangat mendapat khabar ini. jaga kesihatan ok...insyaAllah akan lahirlah cahayamata yang sekian lama dinanti2kan kak chik & suami.

take care. :D

kakchik said...

Syukran sis Aabida. May Allah bless your du'a sis. I appreciate that very much. Insyaallah I'll practice the du'a of Zakariyya everyday and waiting for Allah to make my dream comes true.

Thanks Aabida.

kakchik said...

Jazakillahi khairan kathira ellen. I'll pray that Allah bless you and husband the same thing too. Ameen.

kakchik said...

Wa'alaikummussalam Hijab Chic. It has been long isn't it? Hopefully you are doing well. May Allah bless your du'a. Amiin.

kakchik said...

Wa'alaikummussalam Azura.

Alhamdulillah dan tahniah. Sikap prejudis dan skeptikal masyarakat kita ni memang ada ketikanya sangat mengguris perasaan tapi itu adat kehidupan bagi kita yang sukar mengandung kan? Kakchik sabar dan syukur keluarga juga sama ada keluarga sendiri atau mertua sangat2 understanding and supportive. Mereka memberi kekuatan untuk kakchik sabar berusaha dan sabar menghadapi cemuhan tajam.
Terima kasih banyak ya Azura.

kakchik said...

Mama, terima kasih atas perkongsian. Sebagai ibu tentu Mama amat memahami perasaan anak-anak Mama. Kakchik syukur kerana Ummi dan Mak, dua-duanya amat memahami. Selalu saja tolong bela kakchik bila ada yang mengata. Tahniah ya Mama untuk cucu Mama yang bakal lahir. Mustajab doa Mama di Makkah tu.
Insyaallah kakchik akan jaga kesihatan dengan sebaik-baiknya demi anak yang dinantikan. Mama doakan kakchik ya.

Search This Blog

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails